Idomin-naglar?

Jag får inte ha nagellack på jobbet. Det får man inte om man jobbar med mat.

Men om ni lovar att inte skvallra så kan ni få veta min lilla hemlighet. Okej?
Jag har nästan alltid antingen genomskinligt nagellack eller ett väldigt ljust rosa eller vitt(typ mjölkvitt). Jag känner mig så skabbig annars och det ser faktiskt fräschare ut mot kunderna också.

I helgen har jag lagt gele på naglarna. Ni vet sån som man brukar använda när jag lägger på lösnaglar i form av tippar. Jag har inga tippar, utan bara gele på mina egna naglar, av den enkla anledningen att de blir så jäkla sköra av att jag tvättar händerna hela tiden, öppnar kartonger etc. Utanpå gelen målade jag på två lager av ett ljust rosa lack som jag inte använt på ett tag. Vet ni vad min bror säger då? Det ser ut som att du har idomin-naglar. Tack, tack...den nya fjortistrenden kanske? Använd idomin överallt! Haha...

Men jag gillar mina idomin-naglar och nu ska vi göra oss i ordning för jobbet. Lite smink och bling-bling i öronen och sen är jag klar för den här dagen. Lite lyx och yta måste man få unna sig även om man har ett väldigt oglamouröst jobb. Eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback