Telepati

Har träffat H ikväll. Var på tok för länge sen sist! Men sjukdom, jobb, ramadan och resplaner har varit lite i vägen. Så kan det vara ibland!

Jag ringde honom, och han sa att han hade tänkt ringa mig ikväll också. (Nej, vi är inte "jobbiga" människor som måste ses varje dag och ringa varje timma) Det där händer faktiskt ofta. Just när jag har tänkt ringa så ringer han och tvärtom. Vi brukar skämta om det där, om att vi har telepatisk förmåga.

För ett tag sedan pratade vi om ett ord som han aldrig tidigare hade hört, "skålla". Han hävdade att det måste vara dialekt och jag sa att det visst var riktig svenska. Hur som helst var jag ju tvungen att kolla upp det där, och det visade sig att jag hade rätt. Har inte berättat det där för honom, men jag kom att tänka på det när jag tvättade händerna efter att ha varit på toa. Så jag sa det till honom. Då sa han att han bara för någon minut sedan hade tänkt fråga mig om ordet. Som sagt, det måste vara telepati.

Och nu till "det värsta" av allt. Det visade sig att vi hade bokat biljett till samma plan till Stockholm på måndag! Jag hade bokat min biljett för länge sen, och skulle egentligen ha bokat ett senare plan men ville vara på den säkra sidan så jag tog det här istället. Han visste inte vilken tid, eller ens exakt datum jag skulle resa men ändå lyckas han pricka in "mitt plan". Och han var inte ens säker vilken dag(eller vecka) han skulle iväg först. Lite sjukt egentligen va? Telepati som sagt!
Från början skulle vi mellanlanda i Paris, men det dök upp direkt. Behöver jag säga att han ska mellanlanda i Paris? Haha... Annars hade vi garanterat åkt samma plan dit också! 

(Skrev det här inlägget i natt, men då slutade mitt internet fungera. Om ni funderar...) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback