Hjälp!

Hur fanken filear man en fisk??

Det var alldeles för länge sen jag gjorde det sist så jag minns inte exakt. Men det är inte så svårt va? Och varför köper jag egentligen fin fisk och sen börjar jag fundera på hur man ska tillaga den? Haha.


(Och jag ska kalla mig kock...)



UPDATE:

Okej, det gick sådär. Fint blev det i alla fall inte och jag är inte ens säker på att benen är borta. När jag stod där insåg jag också varför jag aldrig filear fisk, det är ju nämligen så att jag är "allergisk" mot rå fisk. Det kliar som f-n på armarna så fort jag rör i rå fisk. Nä, det är nog bara så att man ska lämna över sånt här till proffs. Dvs, äta god fisk på restaurang!


(Och jag ska kalla mig kock...)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback