Solarium och matchmaking

Hemma igen. Eller det har jag väl varit ett par timmar nu, men jag har haft så jäkla ont i revbenen att jag bara har legat i soffan och vridit mig i smärtor. Ja, det är faktiskt sant. Måste ha fått en spricka eller nåt, för jag har aldrig varit med om nåt liknande. Nu har jag tagit värktabletter och hostar dessutom mindre, så då går det bättre.

Solade en stund. Testade ett nytt(för mig) solarium. Helt okej, men jävligt varmt!
En sak har jag funderat på, de rekomenderade soltiderna, vem har kommit på dem? Det är uppdelat i fyra olika hudtyper efter ens grundförutsättningar. Jag skulle säga att jag är någonstans mellan hudtyp 2 och 3(om man ser till deras beskrivingar) med mörkt hår men ljusa ögon, bränner mig sällan och får inga fräknar. Enligt föreskrifterna ska jag då sola ca 5-7 minuter första gången och därefter max 12 minuter. Jag solar alltid 20 minuter och bränner mig aldrig. De har säkert garderats sig rejält med de där rekomenderade tiderna så att ingen ska stämma dem eller nåt. Men skulle jag sola 7-12 minuter så slulle jag aldrig märka nån skillnad utan förbli kritvit!

Nog om solning... Hann med en snabbvisit hos mormor och sen en fika/middag på Waynes med Matilda. Körde på klassikern fetaostsallad. Jag ÄLSKAR fetaost! Lite skvaller och matchmakingplaner hann vi också med. Very nice!

Nu ska jag försöka tvätta håret, dvs om mina revben tillåter...





Japp, så här snygg är jag också i solariet...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback