Resor och ännu fler resor!

Hemma efter en lååång dag. Den började lagom bra med att jag höll på att försova mig. Vaknade 8.55 och jag börjar jobba 9.30. Hatar att inte ha tid för mig själv på morgonen! Dricka mitt kaffe i lugn och ro framför tvn, sminka mig och bara chilla lite. Nå ja, hann till jobbet i tid i alla fall.

Jobbade till 14.45 och sen cyklade jag och brorsan in till stan. Har äntligen upptäckt vilket utomordentligt färdmedel cykel är. Men tar sig liksom överallt(inom hyfsad närhet) snabbt och lätt. Bra skit det där! Gick till resebyrån för att betala det sista på resan, nämligen hotellet. Har jag berättat vart jag ska åka förresten? Nä, jag tror inte det. Milano blir det. En vecka i maj. Och inte nog med det, två dagar efter att jag har kommit hem från Italien så bär det av till Tallinn i nästan en vecka det med. Så jag tror att maj blir en mycket bra månad! Och jag satsar stenhårt på att flygen har börjat gå som vanligt tills den 17:de. Annars vet jag inte vad jag tar mig till...

Efter resebyrån blev det lite shopping. Köpte en stor kelimkudde på rea på Åhléns. I love kelim! Och kuddar. Har ju ett antal... På Hanzéns hittade jag en fin väska från Mexx som jag tror blir perfekt att ha som handväska på de kommande resorna. Så pass liten att den inte är i vägen, men samtidigt så pass stor att den rymmer plånbok, mobil, läppglans, kamera och lite sånna småsaker. Perfekt! Brorsan hade så tur att han hittade ett par snygga sneakers från Armani. De hade tagit in ett par och det var hans storlek. Lite avis blev jag nog allt...

Imorrn är det jobb igen. En till förmiddag. På kvällen blir det nog att fira mormor som fyller 76 år. Träffade henne på stan idag och hon erkände att hon hade lite åldersnoja. "Det är ju förjävligt att jag bara har fyra år kvar tills jag är 80!" Ja, min mormor svär, och skulle hon inte göra det så skulle jag inte känna igen henne.

Nu är det sängen och korsord som gäller för hela slanten!





Galleria Vittorio Emanuele II...



...och il duomo. Det bästa av två världar! 




Och tro inte att ni slipper Cristiano så lätt.
Han gör ju som bekant reklam för Armani så jag tyckte att han passade in ypperligt även idag... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback