Dagmatte åt stans snyggaste golden

Lyssnar på en oerhört pinsam låt som jag förmodligen aldrig kommer att erkänna att jag gillar. Men i min ensamhet, då kan jag lyssna på den om och om igen.

Drack jättegott kaffe hos Karim för ett tag sedan. Var nån spännande kryddblandning i den. Själv brukar jag slänga i några kardemummakärnor, men inspirerad av det kaffet har jag börjat ha i lite kanel också. Det blir verkligen gott! Och smakar lite som bullar... Hehe.

Är ledig idag. Är faktiskt ledig en hel vecka! Gav bort måndagen och det innebär att jag är ledig fredag-torsdag. Snacka om ovärd måndag alltså. Vore man klok så tog man alltid ledigt den måndagen.

Idag har jag oerhört stora planer. Not. Ska måla klart byrån och pallen. Sen ska jag och hämta ut mina tapeter(som förhoppningsvis blev rätt den här gången) och kanske ta en lunch på stan. Lunch på stan en lördag är kanske inte det smartaste man kan göra, men ändå. Jag fick ju lön igår. Tänkte hinna måla lite mer på hyllorna innan det är dags att hänga med Emma och Micke ikväll. Alldeles för länge sen vi sågs, så det ser jag verkligen fram emot!

En annan sak som jag också ser riktigt mycker fram emot är att bli "dagmatte" åt Astrid! Hon har flyttat till Ske-å på heltid nu och behöver någon som går ut med henne på förmiddagarna. Jag börjar aldrig jobba före 9.30 så det är ju perfekt! Dessutom får man ju sin dagliga motion, oavsett om man vill eller inte. På måndag får jag träffa sötnosen igen!





Världens bästa Astrid i vintras.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback