Kramper och bostadsfunderingar

Jag kunde inte förmå mig att fara och jobba idag.

Mensvärken från helvetet har anlänt. Får kramper i hela magen. Knivar i ryggen. Det känns som att alla inre organ vänder sig ut och in och försöker lämna kroppen. Det kan inte vara värre att föda barn. För det känns ungefär som att det borde kännas så här. Men det är inte en konstant smärta, utan det kommer i omgångar. Utan förvarning. Inte kul...
Och då är det ändå ingenting mot hur min nacke känns idag. Fy fan!

Har tagit ett gäng värktabletter och är uppe då jag inte får de här "anfallen". Eller värkarna som jag säger. Haha. Får passa på att blogga mellan omgångarna. Nacken funkar så länge jag sitter helt stilla. Kul jul.

Men nu ska jag sluta klaga. Sitter och spånar på renoveringen av min walk-in-closet. Är så enormt peppad! Vill bara kasta ut alla grejer, börja tapetsera och organisera.

Problemet är om jag ska bo kvar här eller inte. Det vet jag inte nu och i dagsläget är det ingenting jag riktigt kan påverka heller. Det känns lite surt, för jag älskar min lägenhet och jag vill bo kvar här! Men till vilket pris? Och då menar jag inte rent ekonomiskt...
Jag har inte heller en aning om var jag vill bo annars. I så fall blir det förmodligen hus. Ja, ni läste rätt. När fan blir gammal... Jag vill inte riskera att behöva gå igenom samma process igen om jag flyttar till en annan lägenhet, för det orkar jag inte med. Och enda stället jag kan tänka mig att bo på i Ske-å är A-torp, eller möjligtvis centrala stan. Men jag är van att ha ett enormt badrum samt ett hyfsat stort kök. Jag skulle blir riktigt deppad av att ha mindre, så därför är förmodligen centrala stan helt uteslutet. Om jag inte bor i något relativt nybyggt, men då lär ju hyran vara ganska fet också. Och på A-torp är det fula fjärrvärmerör i princip alla lägenheter. Köper jag hus får jag i alla fall göra som jag vill, och jag slipper en fucked up bostadsrättsförening med sina konstiga regler. Men, men...än är ingenting bestämt och jag vill som sagt verkligen bo kvar här!

Nu ska jag inta horisontalläge i soffan.
Later!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback