Loppis och mat

Har varit på loppis idag. Mitt söndagsnöje! Hittade två fina plåtburkar samt en ljusstake. Ljusstaken för en femma var ett riktigt fynd då den egentligen skulle vara betydligt dyrare. Men jag köpte den för att jag vill ha en sån på byrån i klädkammaren.

Har en hel del att göra ikväll. Städa, plocka ur klädkammaren, ta saker till förrådet, diska, måla mm. Har mycket att göra den kommande veckan också. Klädkammaren kommer såklart att ta en del tid. Sen har jag Astrid som ska promeneras, valupptakt med Moderaterna, husvisningar(?), hinna träffa Kajsa och imorrn blir det en sväng till Boliden och Matilda. Såklart är det roliga saker som jag ser fram emot, men hur roliga saker än är så tar de ju faktiskt tid. Men å andra sidan gillar jag ju att ha fullt upp också!

Först och främst ska jag laga middag. Eller rättare sagt lunch-middag. Det blir pasta(ovanligt?) med en ostsås och sojabönor. Låter som en konstig kombination, men det är jättegott, jag lovar! Köpte en lite bit riktigt god ost också. Extralagrad och fyllig. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback