Non, Je ne regrette rien?

De finns de som påstår att de inte ångrar nåt. Jag tror att de ljuger.

Jag ångrar mest det som jag aldrig gjorde. Jag tänker såklart inte på det varje dag, men ibland så fylls huvudet med de där tankarna. Ikväll är en sån kväll. Den sista tiden har varit en sån tid.

Det finns en sak som jag verkligen ångrar. Eller ångrade. Någonting som jag inte vågade. Någonting som var både skrämmande och lockande på samma gång. När jag hade vunnit över rädslan och det enda som återstod var spänningen, ja då var det försent.

Den chansen är sedan längen borta. Den kommer aldrig tillbaka. Men ibland dyker en liknande chans upp, och nu kan vara en sådan gång. Utan något som helst facit så känns det som att den här chansen är tusen gånger bättre än den förra. Och blir den här chansen verklighet så måste jag ta den. Det finns inget alternativ. Jag kan inte göra samma misstag igen. Jag kan inte vara så feg.

Lyckorus och nervositet. Men jag ångrar hellre någonting som jag gjort, än någonting som jag aldrig gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback