Primavera

Shoppingen idag gick alldeles utmärkt! Hittade det mesta som jag hade tänkt till klädkammaren. Konsoler, skenor och galgar från IKEA(det var också det enda jag köpte där), en matta i guld, beige och svart samt två väldigt oäkta orkidékvistar. Nu återstår bara en guldspegel samt att fixa till en byrå som jag ska få. Dessutom ringde killen från färgaffären och sa att mina tapeter hade kommit. Verkligen snabba ryck!

Förutom klädkammarsaker köpte jag en del annat. Två snygga plåtbukar(en från Iittala och en för finska havreflingor), två vita gästhanddukar från Finlayson, limoncello och piña colada, massa Sisu Horna, blåbärsschampo och jättefina frukostskålar från Marimekko, Primavera. Blev lite snål då de kostar en del så jag köpte bara fyra stycken, två blå och två rosa. I efterhand känner jag att jag borde ha köpt fler, och kanske även kaffemuggarna som hör till. Har redan äggkoppar med samma mönster. Men, men...finns de kvar nästa gång så kanske jag köper mer då. Tanken med att köpa både rosa och blå är för att då kan jag äta ur de rosa och H ur de blå. Könsroller you know. Men jag tycker att det är gulligt!

På tal om det var han så söt och ringde ikväll och var orolig för hur hemresan hade gått. Han låssades först inte om det, men sen kom sanningen fram. Hihi. Ibland är han bara för gullig! (Eller inte för gullig, men ni vet... ;) )




Här är skålarna i blått. Fina va?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback