Skor. Överallt, skor.

Rosa gummistövlar med klack. Otaliga sneakers i olika färgställningar. Italienska vinterskor av getpäls. Converse med stilettklackar. Snuskigt dyra danska vinterkängor. Ännu dyrare rosa sandaler från Dior. Ballerinas i grå lack. Guldpumps. Röda horskor. Gräddvita bröllopspumps. Ett antal par snorhöga kilklackar.

Skor. Skor. Skor. Och ännu mera skor.

Oanvända skor. Och de som jag bara haft några gånger.

De som har på tok för höga klackar. De som är svårmatchade. De som är för varma. De som jag aldrig har användning för. De som är alldeles för daterade. De som är lika obekväma som snygga. De som jag glömt bort.

Stackars, stackars mina skor. Några ska få nya hem. Några ska jag ge en annan chans. Några kommer jag aldrig att göra mig av med, även om jag aldrig mer kommer att ha dem på mig.

För skor är helt underbart!
Oavsett om de sitter på fötterna eller står på en hylla och ser fina ut.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback