Valupptakt

Är hemma efter en mycket givande kväll. Valupptakt med moderaterna. Ju mer insatt jag blir i politik och ju mer politiska aktiviteter jag är på, desto mer sugen blir jag på att själv börja engagera mig.

Jag har läst samtliga riksdagspartiers valmanifest. Det har jag gjort av den enkla anledningen att jag vill få så mycket fakta som möjligt. Många röstar på ett visst parti för att de alltid har gjort det, men de tänker inte på att partierna och deras politik faktiskt förändras. Alla partier har bra och dåliga åsikter och förslag. Det finns knappast något parti vars åsikter stämmer helt och hållet med ens egna, utan man får ta det partiet som har åsikter som stämmer mest överens med ens egna. Eller det partiet vars hjärtefrågor är ens egna hjärtefrågor. För helt ärligt så vill alla partier ungefär samma sak, men vägen dit kan vara väldigt annorlunda.

Man kan inte säga att man inte är intresserad av politik, för allt är politik och politik är allt. Det viktigaste vi har i det här landet är rösträtten. Så snälla, ta en timme eller två och läs igenom valmanifesten. Eller läs om ett parti om dagen så blir det ännu enklare. För röstar du inte har du inte rätt att klaga heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback