Desperate housewife?

"We can dance all night with the bourgeoisie"

Det kan vi säkert, och det vore ärligt inte helt fel. Men nu är det inte så. Istället har jag ägnat kvällen åt att sortera alla viktiga papper, sätta in dem i ett nytt register i en ny pärm och sedan städa hela skåpet där pärmen nu står. Har också läst av vattenmätaren, målat två lister, ätit lite och plockat in ren disk. Detta efter jobbet, och samtidigt som jag tittat på tv. Okej, allt har jag inte gjort medan jag kollat på tv, men jag har liksom lyckats hänga med i programmen i alla fall. Riktiga hemmafrusysslor, fast inte värre än igår då jag handtvättade yllevantar inför vintern. Det är hemmafruvarning på hög nivå! Men vet ni vad, jag gillar det! Är verkligen inne i en pysslig och städfixerad period nu. En period då jag helst skulle skutta runt hemma i förkläde och högklackat med en dammvippa i högsta hugg hela dagarna. Göra storkok, frosta av frysen och dekorera med snittblommor. Det enda som hindrar mig är att jag har ett jobb att sköta...

En utekväll med bubbel och sylvassa klackar vore heller inte helt fel...

Var på kalas hos Dajana igår. Jättetrevligt! Hon är en så himla skön människa! Fick se hennes nya kök och trappa till huset. Det var verkligen fint och blomman vi hade köpt passade alldeles utmärk på den nya trappan. Behöver jag säga att hon som vanligt bakat massa gott fika? I like!

Och på tal om fika... Har börjat planera för valvakan. Hoppas att Jessica vill byta tider med mig då, för jag vill verkligen vara ledig på kvällen! Jag har fått uppdraget att baka macarons och mamma lovade att göra tårta. Allt i snyggaste blått... Vem som får "äran" att köpa bubbel vet jag inte, men eftersom att jag köpte supersnygga servetter i helgen så borde jag väl rimligtvis slippa? Haha.

Nä, nu måste jag ta mig i kragen och släpa mig till sängen. Trots att jag inte är trött. Antar att korsord får bli min räddning. 

Natti natt! 





En dålig mobilbild från omgången macarons som jag bakade till min födelsedag.
Det blir inte rosa till valvakan, herregud, vi ska väl ändå inte rösta på FI??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback