Dåliga uteställen och fina koftor

Varför finns det inga mysiga caféer i den här stan? Lilla Marie ska visst vara mysigt, men det stänger typ 16.00 så när ska man hinna dit? Annars är det inte så mycket att hänge i julgranen. Inga riktiga konditorier eller sköna caféer. Synd.

Eller barer? Visst, vi har pubar och uteställen, men om man känner för att gå ut och ta en drink på ett snyggt ställe med skön musik, men där man fortfarande kan prata och sitta ner i en skön fåtölj eller på en barstol utan att bli bortknuffad av nån packad 18-åring så går det inte. Jag saknar verkligen en skön bar. Tänk Le Rouge i Gamla stan. Helt underbart ställe! Måste bero på att Ske-åbor är snåla och förfestar med dunken hemma i nåns gillestuga istället. Man går inte ut och tar en drink eller två på i en bar innan den riktiga utgången. Trist tycker jag...

Men nu ska jag sluta klaga och istället berätta om en positiv överraskning som jag fick när jag var nere i Sthlm. Jag handlar aldrig på Monki. Tycker att de har rätt så fula kläder i skumma färger och det verkar heller inte vara nån vidare kvalitet. Men jag hittade faktiskt en jättefin kofta där! Very Dolce & Gabbana med alla färgsprakande stenar på axlarna. Jag älskar ju bling och den här koftan kan verkligen lyfta en enkel outfit! Tighta mörka jeans, ett enkelt linne och höga klackar och så slänger man på sig koftan och plötsligt är man redo för fest. Skitsnygg till leopard också. Och det bästa av allt är att den verkar vara av rätt så bra kvalitet också. Och pristet, 400 spänn...




Kommentarer
Postat av: Aaronamalie

Very interesting site. Lots of good information.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback