I-landsproblem?

Det är en del saker som gnager hål i skallen just nu.

Den första och största saken är jobbet. Det är jobbigt på jobbet just nu. Inte för att det är mer jobb än vanligt, men det är brist på struktur och mycket skitsnack. Jag är någonstans där i mitten och vill egentligen inte bli inblandad, men det är oundvikligt. Det tar mycket energi och jag känner mig onödigt mycket som en sur och bitter kärring. Snart kommer jag att få ett utbrott, och det kanske ändå vore det bästa? Är less på att tassa på tå och linda in saker fint för att inte någon ska bli ledsen eller upprörd. Det tar för mycket energi av mig och snart måste jag sätta mig själv främst, även på jobbet. Det låter kanske hårt, men verkligheten är ibland hård.

Det andra som gnager är egentligen en petitess. Jag vet inte var jag ska fira jul och jag har väl helt ärligt ingen att fira jul med ens. Mamma jobbar till fem. Brorsan jobbar eftermiddag. Och pappa ska säkert vara med sin sambos familj. H firar inte jul. Dessutom ska vi inte fira jul med min moster föränn på trettondagen. Vi brukar alltid vara där antingen dagen innan julafton, julafton eller juldagen. Men pga jobb så går det inte i år. Jag trodde inte att julen var så viktig för mig, men det känns ändå lite surt. Jag vet att det kommer att lösa sig på nåt vis, men det är ändå ett stressmoment. Jobbar dessutom ensam hela juldagen. Det ser jag heller inte fram emot.

Det var väl det unngefär. Plus en del annat som en oplanerad nyårsafton mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback