Nyår och nyårsskor

Fick hem mina skor från Nelly idag. De är verkligen superläckra, men tyvärr en aning för höga. Dessutom är det ju stilettklack, vilket i kombination med höjden gör att de känns lite för ostadiga för mig. Går inte snyggt i dem och fick ont i fötterna bara efter att ha provgått dem i lägenheten. Så det får bli så att jag skicka tillbaka dem och testar ett annat par istället. Tyvärr... :/

Annars är det rätt så mycket tankar och planering kring just nyår just nu. Kommer att ha fest hos mig. Tänkte börja med middag för ett par av gästerna. Håller på att planera menyn nu. Någon form av pilgrimsmusslor till förrätt, biff med pommes duchesse, sparris och café de Paris-smör till varmrätt och som avslutning; hemmagjord citron- och hallonsorbet med limoncello och champagne. Känns som en välbalanserad och god meny. Efter middagen har jag bjudit in fler gäster. Rätt så många faktiskt. Tänkte fixa lite tilltugg och bjuda på då. Det får räcka. Har köpt en leopardklänning samt bokat in klipptid också. Självklart har jag inhandlat god champagne också. Jag hoppas och tror att det kommer att bli en lyckad tillställning!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback