Dag 19

Frukost: Kaffe, "grogg" och yoghurt med müsli
Mellanmål: -
Lunch: Vit fisk med en liten potatis samt sallad och en klick kall sås, mineralvatten och kaffe
Mellanmål: En halv semla och kaffe
Middag: Shake
Kvällsmat: Apelsin

Motion: Promenad ca 45 min, samt extra lång hemmaträning


Ja, jag vet, ni behöver inte säga nåt. Ja, jag syndade idag! Det slank ner en halv semla till fikat på jobbet. Hade längtat efter en i över en vecka så jag tänkte att nä, nu ska jag faktiskt tillåta mig att falla för frestelsen! Semlor är typ det godaste bakverket ever och sen sak jag kan få allvarliga cravings efter. Om den var god den här gången också? Oh, ja! Kompenserade med att dra ner på kalorierna under de andra måltiderna(åt t.ex. mest sallad till lunch) och tränade lite extra hemma ikväll också. Känns mer okej då.

Har värsta pms:en nu så jag känner mig sugen på saker hela tiden. Sugen och uppsvälld. Inte kul... Lägg sen till att jag är konstant yr vilket resulterar i illamående. Samma illamående som jag får när jag har migrän och har käkat min medicin. Det illamående får min kropp att tro att den är hungrig och att jag inte kommer att må illa längre om jag äter. Kroppen ljuger dock i det fallet. Vad vill jag säga med det här? Jo, att det egentligen är ett jävla under att jag nöjde mig med en halv semla! Förr hade jag förmodligen proppat glass, ostkrokar och godis. Minst! Saltsugen är jag också. Så pass mycket att jag blev sugen på korv på jobbet idag. Men då hejdade jag mig själv och tänkte att nej, du tycker inte om korv och äter inte ens fläskkött så back off! Borde kanske börja salta min mat. Haha. Men å andra sidan binder salt vätska så det kanske inte är nån höjdare när man har mensmage? Äh, nu svamlar jag mest bara massor. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback