Injektioner och schlagerfestival

Jag har fått ny migränmedicin(igen!). Den är lite kul för man ska injecera den i låret. Gjorde det i torsdags när jag kände att migränen var på g. Gjorde tväront att sticka in den, men jag gillar nålar så det var inte så farligt, lite ovant att göra det på sig själv bara. Anyway... En liten stund(kanske en minut?) efter att jag hade injecerat medicinen så sped sig värsta konstiga känslan i kroppen. Ett jobbigt tryck över bröstet och pannan, illamående och en konstiga känsla av kyla i olika kroppsdelar. Det var verkligen obehagligt! Sen blev jag jättretrött och somnade. Förväntade mig att migränen skulle vara mycket bättre när jag vaknade, men icke. Det var typ den värsta migränen på väääldigt länge och dessutom hade jag ont i låret. Nu är migränen borta men på låret har jag en mindre attraktiv fläck. Lite som ett svullet blåmärke. Kontentan av det hela? Jo, injektionen som skulle vara "kul" var inte så jävla kul i alla fall! Pappa köpte hem receptfria tabletter istället som konstigt nog funkade bättre. Hm...

Har jobbar eftermiddag som sagt. Var sjukt mycket folk från början, sen försvann alla bara sådär, poff! Var med andra ord skittrist att jobba sista timmarna. Stämplade ut typ en minut över åtta(vi stänger åtta...) och cyklade hem till mamma och såg schlagern. Ja, vad ska jag säga om den? Inga direkt skrällar. Ola och Salem till final kändes ganska givet. Kul att "vägsaltet" fick gå vidare till Andra chansen i alla fall. Inte en låt som passar i schlagersammanhang kanske, men kanske den bästa låten i andra sammanhang? Den där hiphop-snubben var bara allmänt pinsam och jag blev rädd att folk ska tro att jag tycker att sån "hiphop" är bra. Det tycker jag inte. Typ en kassare version av Mange Schmidt...och det säger inte lite...

Nu ska jag dammsuga och sen träna lite. Sen är det natti natti för jag jobbar förmiddag imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback