Dag 14

Frukost: Kaffe, "grogg" och en tredjedels shake
Mellanmål: -
Lunch: Tortilla med sallad och kyckling samt mineralvatten och kaffe
Mellanmål: Bar
Middag: Bar, en apelsin och kaffe
Kvällsmat: Knäckemackor med ost och en banan

Motion: Vovvepromenad ca 45 minuter

Helt okej dag trots att lunchen bestod av en tortilla. Sure, det var ingen fullkornsvariant men jag hade ytterst lite ost och guacamole i och mest bara sallad och kyckling så det känns ändå som en hyfsad lunch. Hyfsad motion också. Varken mer eller mindre. Imorrn satsar jag(om vädret tillåter) på en lite längre promenad för då är jag ledig.

Vägde mig idag, två veckor efter starten. Vågen visade -3 kg. Varken bra eller jättedåligt, men det går åt rätt håll i alla fall. Jag glömde däremot att mäta midjemåttet, men det kan jag göra imorrn istället. Säga vad man vill om kilona, men jag känner att jag mår mycket bättre. Orkar mer, är inte ständigt trött, sover bättre, är mindre irriterad, har jämnare blodsocker, slipper magont och känner mig "lättare". Det är kanske viktigare än att stirra sig blind på en våg? Kan jag bara skapa hållbara och vettiga rutiner så är jag väldigt nöjd. Viktminskningen kommer nog med tiden om jag bara kan klara av rutinerna. Känner mig med andra ord fortsatt positiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback