Dag 7

Frukost: Kaffe, "grogg" och lite yoghurt med müsli och bananslantar.
Mellanmål: -
Lunch: Naturdiet shake
Mellanmål: Knäckebröd med kalkon och färskpressad osötad apelsinjuice
Middag: Färsbiffar med en halv portion fullkornsris och senapssås
Kvällsmat: Bar

Motion: -

En vecka har gått. Jag tycker själv att det har gått jättebra med maten. Är riktigt förvånad faktiskt! Äter inte alls speciellt onyttigt och dessutom hyffsat regelbundet, så regelbundet som det går. Enda synden den här veckan är semlan, men 85-årskalas är det ju inte varje dag så. Speciellt sötsugen är jag inte, men det måste ju bero på att jag inte väntar med att äta tills jag är utsvulten och sen proppar i mig, som jag har gjort förr. Motionen går däremot sämre. Förstår inte hur jag ska hinna med det? Men jag tänker som så att första veckan har jag fått fokusera på att få regelbundna kostvanor och nu när det går bra så får jag fokusera på motion istället.

Målen för veckan som kommer är att sänka kaloriintaget något. Lite mindre portioner men samma antal mål. Mer grönsaker och mindre kolhydrater. You get it? Måste som sagt också ta tag i motionen. Hoppas bara att det blir lite varmare ute så att det blir mer behagligt att promenera! Ytterligare ett kilo ner nästa vecka. Gärna två. Okej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback