Idag klagar jag inte!

Jag klagar ofta på Sverige. Och en av sakerna jag brukar klaga på är hur dålig service det är i butiker, på flygplatser, statliga inrättningar mm.

Idag vill jag däremot göra ett undantag. Håll i er för det här kommer nog inte att hända ofta!
På två av butikerna jag var in på idag fick jag jättebra service. (Inte för att någon var direkt otrevlig på de andra butikerna, men på de här ställena var de extra trevliga.)

På Buketten köpte jag som sagt ytterkrukor. Tunga som stryk var de så jag frågade om det fanns nån möjlighet att få hämta dem när jag var klar med allt annat jag skulle göra i stan. Kvinnan i kassan sa att det absolut inte var några problem, utan att jag kunde ta den tid jag ville på stan och sen komma och hämta dem så skulle hon linda in dem så länge.

Sen gick jag på Guldsmeden för att klaga på min Tomas Sabo-berlock som hade gått sönder i fästet. I mitt huvud hade jag tänkt ut vad jag skulle säga och jag var rädd att de skulle säga att "tyvärr, men vi kan inte göra nåt åt det.". Jag brukar alltid tänka så om jag ska klaga på nåt. Haha. Istället tog hon fram en ny direkt, utan att jag hade behövt säga nåt annat än att den hade gått sönder. Nåt kvitto ville hon heller inte se. Hon bad om ursäkt för att jag hade blivit tvungen att åka in och byta den och sen hälsade hon mig välkommen åter.

Det är sånt som är service. Du ska inte behöva förklara dig då det är fel på en vara och du ska slippa massa byråkratisk tjafs. Personalen fixar med ett leende på läpparna utan att det känns konstlat.
Så tack alla trevliga butiksanställda i vårt avlånga land! (Det är bara synd att det finns en del rötägg som smutsar ner ert rykte.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback