Snabba cash

Filmen var helt okej. Saknade en del saker från boken och blandade ihop annat med händelser ut andra boken, Aldrig fucka upp. Jorge var bra, men inte lika sympatisk(och snygg?) som i boken. Överhuvudtaget får man veta mer om huvudpersonerna och deras tankar i boken. Det saknade jag lite. Saknade även vissa specifika platser i Stockholm som skildras i boken. Boken är överhuvudtaget en fin Stockholmsskildring, det saknade filmen. Fast jag började längta till Stockholm ändå! Haha. Abdulkarim hade jag föreställt mig helt annorlunda. Längre, smalare och slibbigare. Han överraskade positivt istället. Gillade språket i boken bättre. Det gav mer inlevelse.

Nä, nu ska jag sluta att jämföra. Hur kul kan det vara att läsa egentligen? Dessutom kan man aldrig jämföra en bok och en film. Det tar ju liksom lite längre tid att läsa en bok så hur skulle de kunna få med allt i en film? Se filmen helt enkelt! Det är den värd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback