The day after

Gårdagen. Ja, vad ska man säga?

Började som sagt med att jobba. Var tokmycket folk hela dagen. Trött och hungrig stressade jag hem, körde raggardusch, slängde på mig en klänning och lite smink och sen började jag förbereda middagen. Prick 18.30 anlände gästerna. Pizzan blev jättegod, efterrätten likaså och skratten ekade.
När klockan var kanske nio hade jag sänkt en flaska vin och i samband med det kom det lite fler människor. Vi kollade lite på JVM-matchen, snackade massa strunt, drack och lyssnade på musik.
På tolvslaget såg vi Nyårsklockorna, skålade i champagne och sen gick vi ut och såg på lite fyrverkerier och rökte cigarr. Trevligt värre!
Efter tolvslaget urartade det mesta... Helt plötsligt stod tequila-flaskan på bordet och jag och en snubbe körde tequilarace. Jag vet inte vem som vann... Började också att diskutera allt från religion och politik till svenskarnas feghet och bristande moral. Sånt som man inte ska diskutera och i synnerhet inte i onyktert tillstånd. Återigen vet jag inte vem som vann... Småraggade(dock väldigt oskyldigt) på en söt kille och fick genast dåligt samvete och ångest. Men jag vet ändå bättre än att jag skulle göra någonting. Mycket snack och lite verkstad om vi säger så.
Drygt tre var folket på väg hem, men jag var fortfarande partysugen(och väldigt full) så jag fick den brillianta idéen att ringa Sanna som jag visste hade haft fest på kvällen. Hade jag tur så kanske de höll på fortfarande. Det gjorde de inte, utan hon hade gått och lagt sig. (Normala människor brukar kanske sova vid tre, även på nyårsafton) Babblade ändå på massa tills jag kände att nej, nu måste jag spy! Spenderade någon halvtimma på toan och sen gick jag och la mig i kläder och smink. Så packad var jag! Och jag har ärligt inte varit så full att jag spytt på nästan två år, men ibland får även den bästa bakslag. (Och blandar man vin, likör, bubbel och tequila så får man fan skylla sig själv!)
Vid sex på morgonen ringde le Lover. Då var han på väg hem. Jag hade däckat i sängen efter spykaskaden och var fortfarande full när han kom hit. Myste en stund innan vi båda slocknade och vaknade först 15.00 igen. 15.00!! Bra början på året? Haha.

Mår fortfarande lite illa och känner mig hyfsat seg. The old me kom verkligen tillbaka i natt och jag blev som ung på nytt. Jag skäms lite, samtidigt som jag känner att det kanske var ett bra avslut på 00-talet? De här åren har ju trots allt handlat mycket om att vara tonåring med allt vad det innebär. Nu är det en förgången tid och 10-talet kommer förhoppningsvis att handla om annat, därför var nog en sista fjortisfylla inte helt fel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback