Längtan

Jag måste ju vara knäpp. Eller världens mest blödiga person just nu... Jag satt just och kollade på en karta över Lissabon och helt plötsligt börjar jag gråta. JAG ÄLSKAR LISSABON! Och jag längtar så förtvivlat mycket tillbaka att det gör ont. Typ hemlängtan, fastän jag bara "bott" där i en vecka. Belém, Alfama, Baixa, Chiado, Restauradores, Cacihas. Alla vackra stadsdelar och platser. Jag förtränger att jag inte förstod mycket av varken kollektivtrafiken eller språket och att det är en jävligt jobbig stad att promenera i, utan tänker istället på alla underbara(och supersnygga) människor jag träffat och alla intryck som etsats sig fast. Åh...Lissabon!

Ser ut att bli dåligt väder idag. Förutom att fortsätta fixa här hemma så blir det nog en sväng på stan. En sväng till Solarieöarna(i ett desperat försök att behålla brännan), inköp av hårfärg samt skräpmat står på schemat. Drömde om chili-cheez i natt och jag känner fortfarande smaken i munnen. Mums! Och det är lika bra att passa på medan det forfarande är semester. För sen, då jävlar!


Lissabon har så många olika ansikten...




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback