Bilfunderingar och jordbävning

God morgon!

Har spenderat min i telefon med allt från mamma till Arbetsförmedlingen. Så är det ibland.

Det var jordskalv(jordbävning?) här igår kväll. Jag stod i köket när allt började skaka. Porslinet i skåpen(som det aldrig tidigare har skallrat i), fönsterrutorna och golvet också tror jag. Jag var säker på att nån idiot hade kört in med en bil i husväggen(hey, jag bor faktiskt på A-torp så det vore inte helt otroligt) men sen gick jag ut på FB och insåg att nej, det var visst jordskalv. 4 på skalan säger de som vet. Inte illa!

H sa att bilen var fin. Ingen rost, har gått 9000, bensinsnål, liten och metallicblå. Blir som småsugen på att köpa den, men samtidigt kommer mamma att ha två bilar i oktober så det känns kanske lite onödigt? Under sommaren blir det knappast några problem att låna mammas, men det skulle kännas oerhört skönt att ha en egen också. Jag kanske får köpa hennes gamla? Ja, ja...vi får se hur jag gör. Det beror lite på hur mycket H kan pruta ner den också. Han är ändå marockan så han kan det där. Haha.

Jobbar eftermiddag idag. Det lär ju bli mycket folk då det är rätt så fint väder. Har en kille som jag ska skola in några timmar i kväll så jag hoppas att han är duktig för i så fall är det ju lugnt. Är han däremot kass blir det värre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback