Helgen som varit

Som vanligt är jag kass på att blogga på helgen, för som vanligt så har helgen varit fullspäckad.

Summa summarum:

I fredags jobbade jag. Efter jobbet hängde jag med brorsan och Kajsa på stan. Åt middag på Waynes och köpte ett linne och lite nya underkläder. Kom hem. Fräschade till mig. Och sen spenderade jag kvällen med Emma och Simon. Såg fotboll och terrorisserade Simon med massa tjejsnack. När Micke kom hem från jobbet så hängde vi med honom en stund också.

Igår var det som sagt bröllop. Fast först var vi en sväng på loppisen på Joypeak. Det var pissigt väder och jag hittade ingenting som jag ville ha. Åkte hem igen, åt lite plockmat och tårta samt drack skumpa. Allt till bröllopet såklart! Och hur vackert var det inte? Nog blev det några tårar alltid. Tycker att de är så underbart fina ihop. Hann se kortegen innan jag gjorde mig i ordning för festen med arbetskamraterna. Åkte dit vid 18-tiden. Ingela och Jonas hade ordnat allt väldigt bra. God mat och roliga lekar och tävlingar(och jag hatar i vanliga fall lekar). Jag tror att alla hade en riktigt trevlig kväll! Avslutade natten med efterfest hos Ingela. Det spelades både gitarr och poker. Drygt tre blev jag hämtad av världens finaste H. Hur länge de sista tappra stannade kvar på festen vet jag inte... Väl hemma myste vi och snackade innan vi tillslut somnade vid fem-tiden(?).

Efter en mysig frukost imorse så åkte jag, mamma, brorsan och Astrid(inte hunden, utan människan...haha) på utflykt. Först marknad i Boliden och sen åkte vi en sväng genom några riktigt mysiga byar. Blev helt tagen över hur vackert jag tyckte att det var därute. Jag som alltid brukar få lappsjuka... Väl i stan igen så åkte vi en sväng till moster och hennes man. Stannade en stund innan vi åkte hem igen. Sen har jag ätit sjukt god pasta, kollat på fotboll, sovit i soffan samt sett ett sammandrag av bröllopet. Missade ju nämligen både talen, dansen och tårtan igår. Daniels tal till Victoria. Oj, oj, oj...så romantiskt och fint! Blev helt tagen och grät ännu en skvätt. 

En fullspäckad och rolig helg som förhoppningsvis följs av en lika rolig vecka!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback