It's always sunny in She-left-you?

Under den ljusare delen av året har jag in princip alltid solglasögon. Så fort jag går utanför dörren åker de på och när jag är inomhus så sitter de oftast uppe på skallen. Ibland glömmer jag bort att de sitter där och ibland glömmer jag bort att de inte sitter där. Jag får liksom "fantom-känslor" av att jag har solglasögon på huvudet. Haha.

Glömmer jag brillorna hemma kan hela dagen bli förstörd. Jag har nämligen vant mina ögon med att alltid ha dem på mig och har jag glömt dem när det är soligt blir det alldeles för ljust och så får jag huvudvärk. Det händer att jag har på mig brillorna även när det är mulet eller när det har blivit mörkt ute.

Jag är med andra ord en riktig junkie när det kommer till solbrillor. (Vill inte ens räkna hur många par som jag äger...)

De senaste är dessa från D&G som jag köpte i Milano.
And yes, I really do love them!









Den här färgen är nog min absoluta favorit på solglasögon. Inte lika hård som svart, passar till allt och dessutom är det en riktig klassisker.

Tycker också om att de är stora och inte helt runda. Det är så individuellt vad man passar i för form. Jag passar verkligen inte i små och de som har för rund underkant ger mig hängkinder.

Solglasögon är verkligen en hel vetenskap...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback