Ledig fredag!

Jag har varit så rastlös sen jag kom hem till Sverige. Mest inombords. Kan inte göra så mycket annat än att grubbla på när och var nästa resa blir. Borta bra men hemma bäst är kanske den värsta bullshiten jag har hört i hela mitt liv. Ungefär som "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Fy fan! Jag älskar min lägenhet och alla nära och kära i Skellefteå med omnejd, men jag hatar hela det svenska sättet att vara och leva. What to do?

Tog i alla fall mig själv i kragen igår efter jobbet. Tog ett långt skönt bad, gjorde hårinpackning, peeling, ansiktsmask, noppade brynen, fixade fötterna och ja, allt sånt där. Hur skönt som helst! Och verkligen välbehövligt! Men jag kände att botten var nådd när jag kom hem med smutsigt hår och luktade korv och var kladdig av glass. Usch. Känslan av att vara smutsig är verkligen jobbig.

Idag är jag ledig! Enda lediga dagen den här veckan. Egentligen jobbar jag 20h i veckan, men den här veckan kommer att bli mer än 40h. Förstår inte hur vanliga människor pallar att alltid ha det så. När är de lediga?

Har massor av ärenden på stan. Massor. Kommer nog att vara grymt mycket folk på stan, är ju nämligen studenten idag. Floristen kanske jag skippar. Känns som att de har nog mycket jobb ändå idag. Bolaget får vi se, men de flesta kanske redan har fått utköpt sitt bubbel? Vi får se... Skönt att de fick fint väder på sin avslutning och skönt att jag fick fint väder på min lediga dag.

Ikväll vet jag inte alls vad som händer. God middag. Kanske fotboll. Kanske ett glas vin. Kanske fest. Kanske träffa baby. Kanske bara chilla i soffan. Är väldigt öppen för förslag. 



Kommentarer
Postat av: Hermannhedvig

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback