Semesterplaner

Har ju varit på två utlandsresor nu i vår. Planerar även att åka till Finland på sensommaren och hittar jag nån bra sista minuten i höst så slår jag förmodligen till. Det innebär att det förmodligen inte blir nån längre tur i under semestern i sommar.

Efter att ha spenderat en dag i buss ner till Sthlm med inlandsbor så kom jag på den brillianta idéen att varför inte göra en road-trip i inlandet i sommar? Jag har varit till Lycksele och Arvidsjaur tidigare, men det är typ allt. Jag är verkligen en kustmänniska. Är förmodligen en av de få i den här kommunen som aldrig varit till svenska fjällen. Spånade vidare på idéen när jag träffade K och R i fredags. De var på! Och då K jobbar på turistbyrån så var jag in där igår för att ta hem massor av broschyrer om diverse olika orter och aktiviteter.

Nu gäller det bara att hitta en tid som passar alla(förmodligen det svåraste) och sen planera mer exakt vad man vill hinna med. Linbanan från Örträsk, spadag i Lycksele, ångtåg i Arvidsjaur, utekväll i Malå(är det ens möjligt?) och sen när vi kommer till kusten igen så funderar vi på Holmön.

Men vi behöver massor av tips om vad man kan hitta på i Västerbottens/Lapplands inland. Vi har nämligen noll koll egentligen. Fina badplatser, roliga loppisar, bra restauranger, annorlunda upplevelser, kanske någon schysst pub och ja, vad som helst egentligen. Jag har varit mer i Sthlm än i inlandet så jag kan behöva alla tips jag kan få!





Image




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback