Spanien och Portugal

Jag har alltid nya resor i tankarna. Den senaste är att bila i Spanien och Portugal. Portugal är hittils det bästa landet jag har varit i och jag fullkommligt älskade Lissabon och Estoril. Jag kände mig mer eller mindre som hemma där. Spanien har jag aldrig varit i, men om det på något sätt påminner om Portugal och om spanjorerna är lika underbara som portugiserna så borde jag älska Spanien också. Men det skulle betyda mer än så att åka till Spanien. Jag vill nämligen åka dit min morfar bodde och är begravd. Kanske bo på ett av de hotellen han ägde och bara se vad det var som lockade så mycket med den spanska solkusten. Kanske skulle jag kunna förstå min egen historia och mina egna val lite bättre då.

Två veckor i bil genom Spanien och Portugal är alltså planen. Kanske nästa vår? I år lär det i alla fall inte bli.







Kommentarer
Postat av: Matilda

Thanks ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback