- 1,2 kg

Jag hade inte gått upp. Tack gode Gud! Hade gått ner 1,2 kg istället. Det är åt rätt håll, men det är egentligen alldeles för lite. Har gått ner någonstans mellan 9-10 kg totalt och ca 12 cm i midjemått. Sakta men säkert går det åt rätt håll och jag har åtminstone gått ner allt det jag hade gått upp året innan(5-7 kg).

Men att jag skulle klara mitt mål på 20 kg till nästa månad är ju ett skämt. I så fall måste jag sluta äta helt eller nåt. Omöjligt. Men kan jag gå ner två kilo till innan slutinvägningen(nästa månad) så får jag faktiskt vara nöjd. Är ju inte så att jag kommer att börja vräka i mig efter det heller, utan nu känner jag att jag faktiskt har börjat ändra livsstil och matvanor på riktigt.

I början av tävlingen skrev jag varje dag ner vad jag hade ätit här på bloggen. Sen gjorde jag ett blogguppehåll och i och med det så blev det ingen mer matdagbok. Nu har jag beslutat mig för att börja om med det, för det var faktiskt inte så tokigt! När man skriver ner vad man äter så är det lättare att hålla koll och man känner sig "skyldig" om man har ätit onyttigheter.

Allt jag skrivit tidigare finns under katergorin "
Mission impossible".  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback