Mat, blommor och ja, mat

Köpte en jättefin bukett med orangea blommor och pinjekvistar inför helgen. Annorlunda och fint. Köper alltid snittblommor inför helgen nu mera. Snacka om vuxen(tant?)poäng!

När jag ändå var inne på det här med blommor så passade jag på att fixa lite fint här utanför lägenheten. Har ett par kvadratmeter utanför ytterdörren som är "mina". Lite buskar, ett par perenner som jag planterade ifjol och en stengång. Krattade och tog bort allt det döda från plantorna. Det är sjukt så mycket löv som kan samlas på en så pass liten yta. Fyllde en stor sopsäck. Ska väl plantera lite sommarblommor och kanske nån mer perenn där så småningom.

Var kanske inte det smartaste att slita där ute med tanke på mina stackars revben som vägrar bli bra. Känner mig riktigt sliten nu. Ont i revbenen, ryggen och ena axeln. Är det också vuxenpoäng? ;P Blir bara att slappa framför tv:n resten av kvällen. Kanske slänga in lite tandblekning i käften. Vi får se. Vi får se...

Har invägning imorrn så jag tänker inte äta så mycket ikväll. Men med tanke på min snåla middag så måste det i alla fall bli nåt mer än glaset med citronvatten som jag sippar på just nu. Magen skriker efter mat! Får se om jag kan hitta nåt lätt i kylen. Har inte varit jätteduktig med bantningen sista tiden(inte alls faktiskt) och jag blir förvånad om jag har gått ner nåt alls den senaste månaden. Blir att hårdköra sen. Veckan som återstår till Italienresan blir stenhård. I Italien tänker jag äta och dricka det jag vill(annars vore jag väl riktigt dum!), men samtidigt rör jag på mig extremt mycket när jag är på semester så jag tror inte att det blir nåt problem. I Tallinn får jag försöka vara mer restrektiv, men jag kommer såklart inte bara att leva på sallad där heller. När jag kommer hem blir det att fortsätta vara stenhård till semestern(ca en månad). Så ser planen den närmaste tiden ut...

Nu blev jag jättehungrig av allt matsnack. Ciao!







Kommentarer
Postat av: Imreruth

Fabulous site. Keep it up ,best regards and shalom to all of you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback