Att överdosera päls

I somras köpte jag en päls. Må hända ett lite konstigt plagg att köpa på sommaren. Med idag när det snöar och stormar på samma gång är jag väldigt glad över min investering.

Lika glad är jag över mina italienska getpälsskor som jag köpte för ett par år sedan. De är de varmaste skorna du kan tänka dig och inte ens en lite snöflinga kan komma in i dem.

Visst, jag ser ut som en eskimå(alternativt en isbjörn) och det är inte speciellt politisk korrekt med äkta päls. Men när det kommer till begagnad päls har jag inga som helst moraliska förpliktelser. Jag älskar päls och tycker att fuskpäls i nittionio fall av hundra ser enormt tacky ut. Och bor man dessutom här uppe i kallaste Norrland så finns det ingenting som värmer så skönt som en död räv.







Varmt och gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback