Players anno 2010

Tjejer gillar känsliga killar. Känsliga killar med en skarp hjärna och snygg bringa. Trygga, stabila och välkammade.

Machomän är så 1900-tal och bad boys känns passé. Vi vill inte ha några players som är ute och super och lever jävel varje helg. Inga uppumpade och bröliga broilers som ska visa sin manlighet genom att slåss. Inte heller inne-killarna med backslick och krogens dyraste champagnenota som alla andra tjejer flockas som gamar runt.

Nej, tänk er istället en känslig kille. En unik kille som förstår precis hur en tjej tänker och vet exakt vad en kvinna vill ha. En jämnlik och jämställd man. Någon som kan torka ens tårar och som köper en bukett med de vackraste rosorna du har sett. Han kanske till och med skriver poesi eller musik. Han är världsvan men ödmjuk. Han kan vara lite blyg, men han behandlar dig alltid som en gudinna. Och själv älskar han som en gud.

Visst är det så? Känner du igen dig? Är han inte din drömman? 

Då måste jag tyvärr be om ursäkt om jag krossar hela din världsbild nu.

Mannen jag just beskrev är 2000-talets player och bad boy. 

Tror du mig inte? Jag kan ha fel, självklart kan jag det. Men så länge vi kvinnor ser män som korkade så är det vi som kommer att bli bedragna. Om inte annat bedrar vi oss själva. Dagens män är inte så dumma att de kör på den gamla player-stilen om det är player-livsstilen de vill leva. Vi tjejer känner igen den "gamla sortens" players. De som är ute och festar flera dagar i veckan, super, knullar och behandlar oss som skit. Dagens players knullar självklart också, annars skulle de inte vara just players, men de är smidiga och vet vad tjejer vill ha. Du känner dig så utvald och speciell, tills du upptäcker att han som de gamla sjömännen har en kvinna i varje hamn, eller i varje postnummer. Då gråter du floder medan han seglar iväg till nästa. Han är precis som den rastlösa konstnären som han utger sig för att vara, på den punkten ljuger han inte. Han är rastlös och blir lätt utråkad, så varför tror du att just du skulle vara speciellt utvald?

Män är smartare än vi tror. De är inga neandertalare utan hjärna. Men jag påstår inte heller att alla män är svin. Verkligen inte! Män är underbara och det finns massvis av den fina och trogna sorten där ute. De flesta tillhör nog den kategorin. Kvinnor är också otrogna players. En del av oss. En lika stor andel som männen skulle jag utan vetenskaplig grund chansa på. 

Jag vill alltså på intet sätt klanka ner på dessa underbara varelser som Gud har skapat åt oss. Jag vill helt enkelt bara uppmärksamma er på att världen förändras på flera sätt. Men sluta för den sakens skull inte att avguda och älska männen som förtjänar det!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback