En vecka i lyx och överflöd

Blev ingen uppdatering när jag var nere i Sthlm. Hade tillgång till dator, men ingen tid. Så ligger det till.

Sammanfattar veckan lite kort:

Tåget ner var nio timmar försenat. Fick åka buss genom ett oerhört vackert Jämtland, men var ändå riktigt förbannad. Vi bestämde oss för att stanna en dag längre på grund av det här. Tåget hem var "bara" lite drygt en timme försenat så jag var hemma före lunch igår.

Har haft det så fantastisk bra! Har levt lite väl flådigt med lyxiga restauranger, snygga barer, dyrt vin, taxiresor och överkonsumtion av fina saker. Men vet ni, det var det värt!

Har även träffat bästaste Bea, varit rädd i Blackeberg, ätit godaste pizzan och köpt snyggaste örhängerna i Tensta, varit en gata från skottlossningen på Kungsholmen, gått på bio, varit på största och bästa loppisen i Solna, druckit för mycket vin, hittat jättebra julklappar till mina nära och kära, köpt ett alldeles för dyrt tyg till mina köksstolar, träffat trevliga skåningar, kikat in på Hallwylska-muséet, åkt tåg med massa vpk:are som inte förstod ironi eller hade humor överhuvudtaget, pratat brett Skellefteåmål på Gucci, fyndat danskt porslin, köpt päls på söder av alla ställen, hittat nya favoritrestauranger och skrattat så mycket att jag fått ont i käkarna.

Igår sov jag i princip hela dagen. Led av "jet-lag" och var i stort behov av att detoxa mig själv. Så som det ska vara efter en bra vecka! 

Har inte lagt in några bilder på datorn än. Men ni får klara er med den snyggaste medlemmen i familjen Skarsgård så länge. Var och såg Himlen är oskyldigt blå i tisdags, och kanske beror det på att jag gillar lammkött men Bill är helt klart hetast i den familjen!












Sa jag förresten att jag fick riktigt mört och fint lammkött till lunch i torsdags? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback