Drömmar om vackra textilier

Var in en snabbis på stan och tittade på tyg till köksstolar, bla. från Carl Malmsten. Föll för ett grårandigt som var ruggigt snyggt och jättefin kvalitet. Tyvärr gick det inte att beställa efter. Damn! Det hade varit helt perfekt. Ska nämligen få fyra stolar av min mormor. Rejäla men nätta och väldigt välgjorda trästolar som är målade i ljusaste grått. Och eftersom att jag får stolarna så tänkte jag att jag faktiskt kan lägga ner lite pengar på ett rejält tyg av bra kvalitet. Tyvärr är vi inte så bortskämda med bra kvalitet i den här stan. Eller rättare sagt, vi är inte direkt bortskämda med affärer som säljer kvalitetsvaror. Men har i alla fall fått tips om en butik i Stockholm som har ett bar utbud av just möbeltyg.

Hur som helst känns det väldigt frustrerande att hitta det perfekta tyget men inte kunna köpa det. Ååhh!





Jag tänker mig ett vackert tyg i gustaviansk stil.
Har alltid älskat den gustavianska stilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback