Jeg elsker kun dig

Är inne i en sån här period när tusen tankar snurrar i huvudet samtidigt. Det gör det även under nätterna när jag sover. Drömmer massor. Och det jag inte har tagit tag i under dagarna fortsätter att snurra under nätterna. Det gör att jag sover dåligt och får huvudvärk hela tiden. Sov säkert elva-tolv timmar i natt, men jag är inte direkt piggare för det. Drömde om hur ostädat och hemskt det är i min lägenhet. Drömde om all skitig tvätt. Mina orakade ben. Mitt smutsiga hår. Allt det där stämmer faktiskt just nu(eller håret tvättade jag när jag vaknade). Har haft så mycket annat att tänka på + att jag jobba i helgen så allt sånt där har inte direkt varit prio ett. Men ikväll efter jobbet får jag ta tag i lägenheten och tvätten. I alla fall tvätten. Och benen såklart. Haha.

Men jag skulle helt seriöst behöva ta in på ett spa eller herrgård eller nåt just nu, och bara göra ingenting. Lite miljöombyte vore inte helt fel. Det värsta är att jag vet att tankarna ändå inte går att byta. Men om ett par veckor bör jag ha fått klarhet i det mesta och lugnar det förhoppningsvis ner sig lite.

Saknar baby också. Har inte träffat honom nåt alls i helgen. Förstår inte hur vissa verkar ha tid att träffa varandra varje dag(när de inte bor ihop alltså)? Helt plötsligt har det gått ett par dagar och vi har inte hunnit träffas. För oss är det normalt, men det är klart att ibland så börjar jag sakna honom. Vi ringer heller inte varandra tjugo gånger om dagen för att vara puttinuttiga och säga att vi saknar varandra och älskar varandra. Vi är väldigt oromantiska båda två, och faktiskt även ganska egoistiska båda två. Jag behöver vara ensam ibland också med mina tv-program, min musik och mina böcker. Ibland vill jag bara att ingen ska lägga sig i. Men jag älskar honom, det gör jag.

Nu är det på tiden att klä på sig och börja bege sig mot jobbet. Surt väder är det också. Fast snön verkar i alla fall börja tina bort. Jippie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback