Monday morning

Lyssnar på Stones och dricker kaffe. Så bra som en måndagsmorgon kan vara. Fast när man har jobbat hela helgen så längtar man faktiskt efter måndagen. En ledig måndag är vardagslyx.

Fick ett sms från Färg och tapet om att tapeten jag beställt hade kommit. Yes, nu är det dags igen och den här gången är det kökets tur att få sig en liten make-over. Har beställt en underbart vacker vinyltapet i cremevitt och gråblått med ett jättefint mönster. Lite lagom lyxigt sådär. Borgare möter bönder tänkte jag att temat på köket skulle vara. Haha...låter helt flummigt, jag vet. Men jag har en tydlig plan i huvudet. Nu fattas bara en matgrupp. Och innan jag hittar den så tänker jag faktiskt inte börja tapetsera heller, för jag vill inte ställa in de gamla möblerna i det nya köket.

Förhoppningsvis hinner jag till Boliden och Matilda och Eriks nya hus nån dag i veckan också. Har lovat att hjälpa till att måla, och det gör jag så gärna. Älskar ju skiten! Hade tänkt hinna dit idag, men så blir det nog icke. Har en hel del att uträtta. Är ju som sagt min lediga måndag så...

Jag ska börja med att klä på mig och gå ut en sväng med Astrid. Har saknat lillgumsan i helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback