Måndag

Jobbade förmiddag idag. Rätt så lugnt och rätt så tråkigt. Men jag jobbade bara till tre, så det var ingen större nöd på mig.

Efter jobbet har jag försökt fixa lite grejer i lägenheten. Borrat upp en gardinstång, nåhgra krokar mm. Hängt upp gardiner, dammsugit, plockat osv. Sånt som måste göras ibland.

Nu känner jag mig riktigt seg. Är fortfarande trött sen helgen och dessutom har jag fått ont i magen igen. Crap! Blir med andra ord en lugn och skön kväll i soffan framför tvn. Premiär för Hollywoodfruarna ju! Funderar på att spribgar över till mamma och kika där istället. Då kan man passa på att skvallra lite också. Intr så dumt!

Hittade förresten en lista hos
Matilda som jag tänkte fylla i. Händer ju inte så mycket spännande nu, så det får väl bli det mest spännande idag(?). Dessutom tycker jag att listor är kul!


1. Tre namn jag lyssnar till:
Jag har bara två...
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Mitt hår och min envishet.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag lätt blir nojjig.
4. Detta är jag rädd för: Bläckfiskar och disktrasor.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Kaffe, mat och sömn. Kul liv va? Haha.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Sjunga vackert, äta inälvsmat och gå ner i spagat.
7. Detta tycker jag om att göra: Shoppa, äta, resa och rensa avlopp.
8. Detta vill jag göra just nu: Äta nåt gott.
9. Bästa känslan: Orgasm
10. Värsta känslan: Ångest och uppgivenhet
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har: Händig. Hehe. ;)
12. Är jag kär just nu? Ja
13. Jag vill gifta mig: Så småning om
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Allt som är roligt och meningsfullt
15. Min käraste ägodel: Kanske min sladdlösa dammsugare?
16. Något jag vill ha i present: Ett snyggt badkar
17. Detta har jag på mig just nu: Jeans och t-shirt
18. Favoritkläder: Jeans och t-shirt? Eller morgonrock.
19. Favoritdjur: Katter och fåglar.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Vilka tilltalar mig minst är snarare frågan...
21. Favoritlåt just nu: Något med Rasmus Seebach, just nu alltså.
22. Roligaste ämne i skolan:
Svenska och SO-ämnen. Och måleri såklart!
23. Tråkigaste ämne i skolan: Idrott och kemi ligger nog på delad förstaplats.
24. En bok jag gillar: Bibeln
25. En film jag älskar: Scarface
26. Favorit tv-program? Finns för många att välja på.
27. Favoritdoft: Det mesta från Dior och vi snackar parfymer?
28. Detta äter jag gärna: Riktigt fin oxfilé.
29. Dricker helst: Kaffe eller champagne.
30. Favoritgodis: Surt och salt. Och choklad...
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Sydeuropa och Skåne.
32. Färg på mina ögon: Melerade
33. Min längd: Kort
34. Jag tror på: Gud
35. Jag spelar: En roll?
36. Person jag beundrar: Min mormor.
37. Så här bor jag: Bostadsrätt på 71,5 kvm på andra våningen.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Har bara levande.
39. Är du filosofisk? Flummig?
40. Det här gör mig avtänd: Fula tänder och dåligt hår.
41. Favoritfärg: Beror på på vad?
42. Favoritcitat: "Pennies don't come from heaven. They have to be earned here on earth."
43. En hemlighet jag vet: Skriver jag inte här.
44. Bästa present jag fått: Det minns jag inte.
45. Senast köpta skiva: Hm...bra fråga.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Mitt hår. En bra hårdag. Och mina fötter, faktiskt.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Mina naglar är inte alltid så fina som jag vill.
48. Udda förmåga/egenskap: Att jag älskar att rensa skitiga avlopp kanske? Fast det är väl ingen förmåga kanske...
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Något sorts kattdjur. Chill.
50. Vad lyssnar du på just nu? Bryan Ferry
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Jobbat, städat och fixat.
52. Var är dina föräldrar födda? Tror att båda är födda i Ske-å faktiskt.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Öh? Jag installerar inte så mycket där...
54. Vilken är din favoritrestaurang? I princip alla underbara restauranger i Tallinn. Här i stan säger jag Viking.
55. När badade du i en pool senast? Massor av år sedan.
56. Har du varit med i någon skolpjäs? Ja
57. Hur många barn vill du ha? Ett par stycken...
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Typ deathmetal eller nåt sånt. Jazz kan också vara sjukt dåligt.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Det är ju ett par år kvar, men jag förmodar att det blir samma om ingenting ändras drastiskt.
60. Vilka tv-kanaler har du? Vet inte riktigt...
61. Har du åkt moped någon gång? Nej
62. Har du busringt någon gång? Ja
63. Har du fått felparkeringsböter? Inte personligen
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Tror inte det.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Lissabon eller Istanbul. Vad ligger längst bort?
66. Har du en egen trädgård? Räknas balkongen?
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier? Ser aldrig på sånt.
68. Kan du alla orden i nationalsången? Jag tror det.
69. Badkar eller duschkabin? Bad, alla gånger!
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Det minns jag inte.
71. Favoritpizza? Calzone med oxfilé.
72. Chips eller popcorn? Ostkrokar!
73. Vilken färg på läppstift använder du? Ljust, typ beige-rosa.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Näe.
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej
76. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Käkade pizza med brorsan igår. Räknas det?
78. Favoritchoklad? Nåt sliskigt italienskt.
79. Vilken var den senaste film du såg? Minns jag inte.
80. När åt du en hemodlad tomat sist? I somras.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Näe, det tror jag inte.
82. Är du bra på matlagning? När jag vill. ;)
83. Klarar du att tanka själv? Yes
84. Har du beställt något från TV-Shop någon gång?
Nej
85. Pepsi eller Coca Cola? Pepsi max
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Kanske inte uniform direkt.
87. Vad var det senaste du handlade? Treo
88. Har du kräkts offentligt? Många gånger.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Mångmiljardär. Känns mest otroligt att jag skulle bli det på egen hand.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ibland
91. Har du ringt något betalnummer? Tror jag inte.
92. Kan man vara vän med sitt ex? Jodå, men man måste väl inte alltid vara det?
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Kanske farmor eller farfar. Var massor av år sedan. 
94. Hade du mycket hår som liten bebis? Typ normalmycket för en bebis.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? "Välkommen till Telia mobilsvar..."
96. Vad har du i din väska? Plånbok, läppstift, moderat-penna, migräntabletter och kanske nåt mer?
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Ööhh?
98. Vad är du tacksam för idag? Att det inte snöar.
99. Skulle du kunna tänka dig att bo utomlands? Oh ja!
100. Är du allergisk mot något? Kan inte bada i klor, men annars tror jag inte att det är nåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback