Sparklin'!

Har redan varit vaken i en dryga timma. Att jag kliver upp före sju händer inte ofta, och i synnerhet inte när jag är ledig. Men idag hände det alltså.

Har dammsugit trappen och "dammtorkat"(med dammsugarmunstycket) träet runt om, så nu återstår att våttorka trappstegen. Sen återstår bara badrummet samt lite disk, och det får vara nog i städväg för idag. Städnarkoman? O, ja! I alla fall när andan faller på. Någon som vill anställa mig för hushållsnära tjänster? ;)

Hjälpte min bror att flytta in igår. Lagade supergod middag i form av färsk tortellini med smarrig ostsås(med bla. gorgozola) och till det en flaska bubbel. Mums! Bubbel på en söndag kallar jag vardagslyx. Och kontrasten mellan champagnesmaken i munnen och Lars Ohly på tv är inte fy skam. Man inser rätt fort vad man hellre föredrar...

Mamma slutar redan 12 idag. Ska höra med henne om hon har lust att hitta på nåt. Men tills dess får jag städa och vänta på att vaktmästaren (kanske) kommer hit och tittar på balkongdörren. 





Om det flyter, låt det flyta...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback