The walk-in-closet

Den kanske inte är den största. Men den är min. Bara min. Jag pratar såklart om min "nya" walk-in-closet.

Hade helt glömt bort att visa bilder, men här kommer de, bättre sent än aldrig! Njut av min bildkavalkad.


FÖRE:



Från hallen sett. Ljustblått/turkost var temat.




Rörigt och j-vligt.




Hade en klädstång längs långväggen,
vilket gjorde klädkammaren ännu mer avlång och trång.




Här ser ni bättre hur klädstängerna gick innan.
Den gamla tapeten räckte inte riktigt till som ni ser...
Vitrinskåpet hade jag faktiskt skor i, hur konstigt det än låter.




På golvet låg en turkos plastmatta från Indiska.


IN THE MAKING:



Mamma tapetserar.
Ljust gammelrosa moarétapet vs den gamla ljusblå.




Hyllsystem från Ikea.
Var en del jobb med att måla alla hyllplan samt sätta fast konsolerna,
men det var det värt!




Måste ju testa hur hyllorna ser ut med skor på...
Byrån är ett omgjort sängbord som jag målat och bytt knoppar på.




Gjorde en kortare klädstång för ytterkläder på andra kortväggen
 istället för långväggen för att få tummet att verka mindre avlångt och för att få mer utrymme.
Bytte också ut de svarta plastgalgarna mot mörkbruna trägalgar från Ikea.

RESULTATET:



Hyllor för jeans, t-shirts, linnen mm samt den nyaklädstången för ytterkläder.
Kapade helt enkelt av den gamla stången med en metallsåg.
(Här ser ni också lite av rävpälsen som jag fyndade i somras...)




På motsatta sidan fick klädstången sitta kvar.
Och här ser ni också de nya hyllorna för mina skor.
Det bästa är att det är lätt att ändra avståndet mellan hyllorna
beroende på vad för typ av skor man har på dem.




Behöll de gamla hyllorna ovanför klädstången.
Där huserar mer skor samt mina väskor.
Rensade ut en hel del av sånt som jag aldrig kommer att använda,
så nu får de (nästan) plats.
Även de nya skohyllorna räcker ända upp i taket.




En del av mina boots och stövletter får dock stå på golvet, för de ryms inte riktigt.
Men det finns gott om plats där så det gör ingenting tycker jag.




Det blå draperiet är utbytt mot ett nytt i guld med medaljonger.
Supersnyggt om ni frågar mig!
Mattan är köpt i en affär uppe i Haparanda.
Även den är mycket snyggare än föregångaren,
men annars hade jag väl inte köpt den.




På EM i Piteå hittade jag den här fina toffsen.
Har alltid älskat toffsat och överdådiga gardinuppsättningar.
I mitt hem existerar inte panelgardiner! 




De nya hyllorna på andra kortväggen.
Lådorna på översta hyllan är från Claes Ohlsson och i dem förvarar jag kuddar mm.
Lådorna på den undre hyllan köpte jag för ett par år sedan på Ikea
och påsarna och skokartongerna är sånt jag har fått när jag shoppat.




Spegeln är faktiskt köpt på Jacks(en billighetsaffär här i stan).
Trots det har den till och med slipat glas.
Ljusstaken är ett loppisfynd, likaså glasburkarna och vasen.
Orkideérna är köpta på en mataffär i Finland.




Självklart får Ronaldo hänga med även i klädkammaren.
Fick sånna där snygga vykort i Milano.
I glasskålen förvarar jag pärlhalsband.




Köpte den här lilla parfymflaskan på rea på Guldfynd.
Den lilla "hattasken" är från Thomas Sabo.




Mina festväskor får bo i en stor papperspåse än så länge.
Så småningom ska några av dem upp på en krok på väggen.






Tycker att fina shoppingpåsar i papper passar alldeles utmärkt som förvaring
 för småsaker som scarves, bälten, strumpbyxor mm.
Billigt och snyggt!

 


Det är svårt att fota så att man får någon typ av överblick över klädkammaren, men ungefär så här ser det alltså ut. Ska som sagt upp några krokar också. Sen har jag en vit pall där inne som inte kom med på bild. Är man kort i rocken så behövs det ju för att ta ner saker som är högst upp. 

Jag är i alla fall jättenöjd med min nya walk-in-closet, och det är mycket roligare att välja ut vad man ska ha på sig nu!


Kommentarer
Postat av: johanna

Hej! undrar var du har köpt den klädhängaren med vit hylla?? precis en sån som jag behöver!



mvh johanna

2012-05-16 @ 17:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback