Vardagslyx

Är som sagt ledig imorrn(och hela helgen!). Jag verkar få nöja mig med mitt eget sällskap på dagen, då andra jag frågat jobbar. Men det gör inte så mycket, utan jag tänker istället utnyttja det till fullo. För lika mycket som jag älskar att umgås med nära och kära, lika mycket älskar jag att umgås med mig själv ibland.

Tänkte börja dagen med att rensa upp rabatten på framsidan, diska, dammsuga och göra riktigt helgfint här hemma. För trots mitt städberoende så gillar jag att slippa tänka på det på helgerna. Då vill jag bara njuta av ett rent och snyggt hem.

Sen tänkte jag mig stan. Titta på skor och underkläder och njuta av en lunch i mitt eget sällskap. Kanske köpa en glossig tidning och definitivt en flaska champagne. Handla lite annat smått och gott inför helgen. Ingredienser till söndagsmiddagen och en god bit ost och lite choklad inför kvällen.

Väl hemma igen tänker jag mig ett skönt och varmt bad. Inpackningar, peeling och återfuktning. Ny färg på tånaglarna och nyrakade ben.

Efter det lagar jag en god middag och dricker ett glas vin. Förslagsvis blir det någon pasta, eller (om jag hittar) en fin bit kött med ett gott café de Paris-smör, sparris och någon form av potatis. Njuter av maten tillsammans med min nya tidning och bra musik i bakgrunden.

Jag är en livsnjutare och ibland är det riktigt skönt att bara njuta av livet i sitt eget sällskap. (Jag låter också som en pensionär, men det bjuder jag på!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback