dag 05 – en låt som påminner dig om någon

Jag inser att det blir mycket svensk musik på min lista, men må så vara. Jag lyssnar mycket på svensk musik, i synnerhet om jag verkligen går in för att lyssna på texterna.

När jag försökte komma på en låt som påminner mig om någon specifik person så insåg jag rätt snabbt att de flesta låtar som påminner mig om någon i själva verket påminner mer om ett tillfälle, en händelse eller en plats. Karenina påminner mycket om en period av mitt liv. En period av sena nätter, partyn, bakfylledar och utlovade mirakel. En period då jag lyssnade extremt mycket på Thåström och umgicks väldigt mycket med personen som den här låten påminner mig om. Thåström var husguden och den här låten handlade i mångt och mycket om oss. Fast i vårt fall var det mycket tonårsnaivitet med i bilden. Våra mirakel var naiva och det krossade glaset var snarare sönderstampade plastmuggar. Men den här låten betydde mycket för mig, och gör än idag. För trots att åren har gått så påminner den mig fortfarande om samma person. Och jag tror att en bit av ditt hjärta alltid kommer att finnas kvar, hur många fler år som än kommer att passera.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback