dag 08 – en låt som du kan hela texten till

Precis som att jag har har väldigt svårt att komma ihåg siffror, så har jag väldigt lätt att komma ihåg texter. Däför kändes det rätt knäppt att komma på en låt jag kan hela texten till. Jag menar, utan att skryta så kan jag faktiskt texten till nästan alla låtar på svenska och engelska som jag lyssnar på. Hur väljer man då ut en?

Så för att visa mig duktig(?) så valde jag Rasmus Seebach låt Engel. Jag älskar det danska språket och tycker inte alls att det är speciellt svårt. Därför kan jag många texter på danska också. Är det något ord jag inte förstår så slår jag upp det helt enkelt. Har en konstig dröm om att kunna prata flytande danska någon gång.  







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback