Food

Kan egentligen laga mat, men har varit alldeles för lat på sista tiden. Dvs, det har blivit mycket utemat och skippade måltider. Inte helt bra...

Idag bjöd jag i alla fall min bror på laxpasta. Improviserade och det blev helt okej. Ett steg i rätt riktning i alla fall. Så med tanke på både ekonomi och hälsa så måste jag börja laga mer mat hemma. Samt ställa mer krav på utemat. Tyvärr är det dåligt om bra matställen i Skellefteå, så det blir oftast pizza eller annat "skräp". Men visst vore det trevligare att spara de pengarna och istället äta trerätters med vin på finare restauranger mer sällan? Utbudet är dåligt i Ske-å som sagt, men man får väl passa på när man är i andra städer.

Målet är att laga mat de dagar jag inte jobbar eftermiddag(då äter jag på jobbet). Visst kan man unna sig utemat någon gång, men oftast lagar jag bättre mat själv. Får dyka ner i mina kokböcker för inspiration. För jag har trots allt en del kokböcker som sällan blivit använda...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback