Vad ska vi göra med vår kärlek som blöder?


Ikväll har jag tvättat ett par maskiner. Hällt i mig två glas rödvin av tveksam kvalitet. Blivit lite lätt tipsy. Älskat den känslan. Sett Stockholm - Båstad på tv4 play. Längtat efter att åka båt och längtat till Skåne. Insett att enda behållningen med den serien är Ola Rapace och hans fantastiskt sexiga kropp. (Och att han sjunger delar ur en Thåström-låt) Kollat mer på hotell i Sthlm. Blivit arg när tacky hotell utanför stan dykt upp.

Nu ligger jag i sängen som någon annan bäddat. Och snusar på en kudde som doftar någon annan. Känner mig lite hemsk, men inser också att jag älskar livet mer än någonsin.

Och
den här låten säger precis vad jag känner just nu. Så mycket gamla drömmar, så mycket nya drömmar. Så många chanser att ta till vara. Jag trodde också att jag visste vem jag var och vad jag ville, men nu vill jag helt plötsligt helt andra saker och längtar efter att livet tar nya vändningar.


"Du har vunnit och förlorat, du har sett dig själv i spegeln
Du har vaknat i fel säng, du har vart kär
Och framtiden väntade som en farlig gåta
Man har bråttom dit, sen är man där

I en stad som får en att bli större än man är
Men i en ålder som sätter allt på jorden
Jag trodde att jag visste vem jag var och vad jag ville
Men nu skulle jag inte välja dom orden"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback