Hair - a big deal

Jag har alltid haft strävt hår. Hästtagel rättare bestämt. Men sen jag klippte mig sist har håret blivit jättemjukt. Jättemjukt för att vara mitt hår alltså. Visst, de sträva topparna är bortklippta, men hela håret är mjukt och det har det aldrig varit förr. Hon sa nåt om att hon hade i en leave-in-produkt som skulle hålla i sig i tre tvättar och göra håret blankare. Jag har tvättat håret mer än tre gånger, men det är ändå superlent.

Härligt skulle de flesta säkert tycka. Och visst är det härligt på sätt och vis. Det är t.ex. lätt som en plätt att borsta ut. Men det jobbiga är att det inte går att få nån volym. Kan tupera hela hårbotten, men efter en timme är det borta, trots spray och grejer. Frisören var jätteduktig, så jag "skyller" inte alls på henne, utan jag får nog helt enkelt skaffa mig starkare spray och en bättre kam.

Om ingen har nåt bättre tips?



 



Just nu har jag i alla fall en hatkärlek till mitt mjuka hår. Gräset är alltid grönare liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback