Inredning en masse

Det var så underbart skönt att sova i den nya sängen! Kändes som att sova på ett bättre hotell och jag ville aldrig kliva upp. Av den anledningen sitter jag och bloggar i sängen nu också. Hihi. Enda problemet är att resten av sovrummet verkligen inte känns som nåt hotellrum. Det är massa grejer överallt och just nu funkar det lika mycket som förråd. Har ingen motivation att fixa till det just nu heller, eftersom att jag ändå ska göra om det i vår. Har redan börjat köpa tyg, överkast, ljuslyktor mm. Hittade en jättesnygg hög ljuslykta på Indiska igår som fick följa med hem. Kommer att passa utmärkt till en annan stor ljuslykta som jag redan har. De ska få stå på ett av sängborden sen. Men jag måste köpa sängbord först... Haha.

Vill verkligen hitta fina kandelabrar också. "Behöver" två stycken. En till köket och en till vardagsrummet. Men jag tycker att de flesta jag hittar är fula och moderna eller ser billiga ut. Jag vill ha snygga i guld, men svenskar ska ha så jäkla sparsmakat och trist så det är inte det enklaste att hitta nåt som är snyggt. Är också ute efter höga golvljusstakar för blockljus att ha i vardagsrummet. Gärna tre stycken i lite olika höjd. Men även det verkar helt omöjligt att hitta. Alla som jag sett är för små. Tänk om man kände nån som kunde svarva ett par stycken åt en. Det vore underbart!

Nu ska jag klä på mig och gå ut med Astrid. Sen ska jag bara pyssla på hemma resten av dagen har jag bestämt. Har stolar som ska kläs om, gardiner som ska bytas mm.





Ser ni den stora ljusstaken i bakgrunden?
Sånna vore verkligen drömmen. Hur snygga som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback