Så är det

Som om det inte var nog med röran som den var. A big mess så att säga. Ikväll visade det sig att det är a big big BIG mess. Vet inte ens om jag vill rota mer i det för jag vet inte vad jag kommer att hitta då. För många inblandade till att börja med. Och jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna se på vissa personer på samma sätt. Just nu känner jag att jag inte orkar bry mig så mycket. Vill bry mig. Borde gråta. Men det kommer inga tårar. Inte än i alla fall. Just nu vill jag bara spy.

Tänk att ens bild av någon kan ändras totalt på en sekund. Någon man såg upp till ser man helt plötsligt ner på. Mår illa när jag tänker på det. Försöker att inte bli bitter, för det är det sista jag vill bli i det här fallet.

Har levt i en illusion så länge. Har blundat för sanningen. Jag är inte så dum som jag har verkat, men att det skulle vara så här illa kunde jag väl ändå inte tro? Fy fan. Och jag visste också att den som skulle såras i slutändan var jag, men det har jag inte velat tänka på.

Det sägs att vad vi alla helst vill ha är någon som älskar oss. Visst är det kanske så. Men är det inte minst lika viktigt att älska sig själv och sitt liv?

Det här året har jag bestämt att jag ska ha så kul som möjligt och verkligen försöka älska mitt liv. Se till att jag gör livet så pass innehållsrikt och roligt att jag kan älska det. Känna efter vad jag vill och sen göra det. Jag har så mycket att se fram emot att det här inte ska få grusa mina planer. Jag ska ha den fetaste födelsedagsfesten. Hälsa på den bästa släkten. Äta den godaste maten och dricka den godaste champagnen. Umgås med de bästa vännerna som man kan ha. Gå ut och skaka rumpa i den snyggaste klackarna. Titta på de bästa fotbollsmatcherna med de hetaste spelarna. Bada varma skumbad med tända ljus och mysa i den mjukaste morgonrocken. Ha en underbar semester i Spanien och spana på de snyggaste spanjorerna. Sova i den skönaste sängen i mitt nyrenoverade sovrum. And the list goes on and on...

Det här ska bli mitt år!

Och adrenalinet pumpar på i ådrorna...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback