Nyårslista

Som vanligt är jag sämst på att blogga. Livet dök upp igen och snurrade till allt. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, jag vet bara att allt är väldigt snurrigt.

Men istället för att prata om det så kör vi på den klassiska nyårslistan:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hm...förmodligen. Men förutom att besöka nya platser är det väl ingenting som har utmärkt sig sådär jättemycket. Jo, jag var ju på dansbandskonsert! Haha.

Höll du några av dina nyårslöften? 
Vad hade jag för nyårslöften? Det säger kanske en del... Fast jag har ju mitt stående nyårslöfte om att besöka ett nytt land varje år och det gjorde jag ju även i år.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, en kollega och en bekant.

Dog någon som stod dig nära?
Som tur var inte.

Vilka länder besökte du?
Italien, Estland och Finland

Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?

Mycket pengar? Ge mig! Och så lite andra mer personliga saker.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 
31/12, 19/6 och 19/9. Jag är sämst på att komma ihåg datum, men nyårsafton, kronprinsessbröllopet och valet minns jag i alla fall.

Vad var din största framgång 2010?
Att jag fått in en fot i politiken.

Största misstaget?
Var det det?

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Svininfluensan, eller var det 2009? Det och en stukad fot i så fall. Inget allvarligt.

Bästa köpet?
Alla resor, DKNY-väskan och kristallkronan.

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, Italien-shopping, inredning och god mat

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Jodå.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010?
Alors on danse och Stereo love

Vad önskar du att du gjort mer? 
Brytt mig om mina nära och kära.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit? Och klagat.

Blev du kär i år?
Jo, jag blev nog allt lite kär i Italien.

Favoritprogram på TV?
Kronprinsessbröllopet var i alla fall det största på tv det här året. Annars såg jag mycket debatter och liknande inför valet.

Bästa boken du läste i år?
Jag läser alldeles för lite och har alldeles för dåligt minne.

Största musikaliska upptäckten?
Rasmus Seebach och Stromae.

Något du önskade dig och fick?
Ja då. Både materiellt och mer personligt.

Något du önskade dig men inte fick?
Egen majoritet för alliansen. En ring på fingret?

Vad gjorde du på din födelsedag 2010? 
Bjöd min familj och mina vänner på massa fika. Allt med temat rosa!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Egen majoritet för alliansen. Mer raka besked. Och lite mer arbetstid.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Milano-resan gjorde väl inte direkt att jag fick mindre smak för dyrare grejer. Till min plånboks stora förtret.

Vad fick dig att må bra?
Solen, mina nära och kära samt att se lite mer av världen(som Malå till exempel! Haha...).

Vilken kändis var du mest sugen på?
Vem var jag inte sugen på?

Vem saknade du?
Alla som inte finns med oss längre och de som flyttat från stan.

De bästa nya människorna du träffade?
Bland annat mina underbara partikamrater, men också mer personliga kontakter. Nämner inga namn.

Mest stolt över?
Att jag vågat utmana mig själv till att göra saker utan att alltid ha någon som täcker min rygg.

Högsta önskan just nu?
Att 2011 blir det bästa året någonsin! Och att den röran jag skapat reder upp sig på bästa sätt för alla inblandade. Och att alla mina nära och kära får må bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback